Харків, вул. Жон Мироносиць, 11

Музей працює в обмеженому режимі

Художники-ювіляри. Володимир Анатолійович Носань

1
Володимир Анатолійович Носань народився 1970 року у місті Балаклія на Харківщині. Закінчив Харківське державне художнє училище (1987–1992) та Харківський художньо-промисловий інститут (1992–1998), де навчався у відомих педагогів В. Звольського та В. Гонтарова. На початку 1990-х був учасником молодіжного об'єднання художників «Кут». З 2000 року працює викладачем на кафедрі рисунка Харківської державної академії дизайну і мистецтв (від 2021 року – доцент, нині завідуючий кафедри). Член ХО НСХУ з 2003 року. Учасник обласних, всеукраїнських, міжнародних виставок і пленерів від 1999 року. Має персональні виставки, що проходили у Києві (2017), Сумах (2018), Харкові (2020). Співавтор підручника та навчального посібника «Пластична анатомія», співавтор-упорядник альбомів «Харківщина мистецька. 1938–2008: історія, традиції, сучасність» (усі — 2008), «Мистецька палітра Слобожанщини: історія, традиції, сучасність» (2013), «Мистецька антологія Харківщини: історія, традиції, сучасність» (2018, т. 1–2; усі — Харків). Від 2002 як художник-графік співпрацює з видавництвами «Майдан», «Фоліо». У січні 2018 присвоєно звання «Заслужений діяч мистецтв України». Твори знаходяться у музеях і приватних колекціях України та за кордоном.
Унікальна, своєрідна художньо-філософська концепція творчості В.А.Носаня сформувалась шляхом глибокого сучасного осмислення традицій української народної культури, під впливом постімпресіонізму і модерну, а також «суворого стилю» вітчизняного мистецтва 1960-х років. Ключовою у подальший еволюції його діяльності стала дипломна робота - цикл із семи літографій «Селянський Всесвіт». Автор плідно працює у різних жанрах – сюжетно-тематична картина, пейзаж, портрет, натюрморт, майстерно поєднуючи живописні й графічні прийоми. Поетично - асоціативним джерелом робіт художника є, перш за все, спогади дитинства, що повертають до простих і вічних цінностей буття, часу, коли людина жила у гармонії із щедрою природою. З теплим ностальгічним почуттям і добрим гумором відтворено події повсякденності, що постають із далеких куточків пам’яті автора – босоногі хлопці-бешкетники на яблунях, літні жінки, що працюють на землі, чи несуть воду від криниці, домашня худоба, яка повертається з пасовища додому. («Втомилася». 2013, «Яблука доспіли. 2016). Пейзажі художника – це концентроване уявлення про життєві явища, емоційно осмислені натурні враження із соціальним підтекстом, що набувають символічного значення, а тому вимагають конструктивної логіки побудови композиції і різноманітних колористичних рішень. Роботи приваблюють буйством фарб, яскравістю письма. Введення жанрових мотивів створює цільний і чітко окреслений образ обжитої землі. У них митець розповідає про різні, зокрема й драматичні ситуації, що відбувались і відбуваються, на жаль і зараз у руслі загальноукраїнського історичного контексту: втрата рідного дому, вигнання, вимушена втеча, переселення («Біженці. У пошуках кращої долі» 2014, «Між двох світів». 2015). Ці роботи, як правило, великоформатні, графічні у манері виконання, майже монохромні, із складними градаціями сірого кольору. Велику увагу Носань приділяє пленерному живопису, мандруючи батьківщиною. Краєвиди автора завжди позначено уважною передачею узагальнених рис зображуваної місцевості певного регіону країни. Для кожного художника світ речей має притягальну силу і в кожного є свій світ. Особливість натюрмортів Володимира Носаня полягає у частому поєднанні їх із жанром «ню». Оголені постаті жінок розташовано поряд із польовими квітами у глечиках. Живописна структура полотен складається із контрасту темного тла і майже прозорого колориту з вишуканими нюансами рожевого у зображенні жіночих форм і дещо архаїчних портретних рис. Творчість В.А.Носаня у галузі живопису демонструє блискуче вирішення проблем декоративної організації картинного простору, ритмічності у взаємодії пластичних і колірних складових композицій з використанням широкого спектру фарб.
Графічний доробок художника сконцентровано у сфері книжкового мистецтва, зокрема слід відзначити ілюстрації до творів давньогрецьких письменників Горація, Марціала, Лукіана, що вийшли 2002 року.


Повний пост можна переглянути на нашій Facebook сторінці