Харків, вул. Жон Мироносиць, 11

Пн–Нд з 10:00 до 17:40 Вт — вихідний

Наталія Олександрівна Барова (18.12.1916 – 10.04.1953)

Наталія Олександрівна Барова (18.12.1916 – 10.04.1953)

Ескіз декорації до вистави за трагедією О.Пушкіна «Кам`яний гість». 1949
Папір на картоні, акварель, олівець, пастель.
 

Рубрика «Художники-ювіляри» представляє публікацію з нагоди 105-річчя від дня народження української художниці Наталії Олександрівни Барової (18.12.1916 – 10.04.1953).

В колекції ХХМ зберігаються графічні ескізи декорацій мисткині до вистав за творами В.Шекспіра, О.Пушкіна, К.Гольдоні.

Українська художниця Наталія Олександрівна Барова народилася 18 грудня 1916 року у м.Харків. Закінчила Харківський художній технікум (1928-1932) та Харківський державний художній інститут (1937). Працювала художником у Луганському театрі юного глядача (1935-1938), Харківському театрі російської драми (1939), Українському театрі ім. Т.Г.Шевченка (1942-1943), Харківському театрі музичної комедії (1943-1945), Харківському театрі російської драми ім. О.С.Пушкіна (1944-1948). Членкиня Асоціації революційного мистецтва України (1929), Спілки художників України (з 1947). Брала участь у республіканських виставках з 1936 року. Барова займалася альпінізмом, була інструктором. Померла 10 квітня 1952 року внаслідок травми, отриманої під час одного із сходжень. 1953 року в ХХМ відбулася посмертна персональна виставка мисткині.

Н.О.Барова залишила різноманітну художню спадщину. Вона працювала над жанровими картинами, портретами, натюрмортами, плакатами. Захоплення альпінізмом знайшло відображення в багатьох станкових живописних роботах авторки. В цих композиціях художниця оспівує романтику підкорення гірських вершин, величну красу їх мінливих пейзажів. Надзвичайно яскраво творча особистість Барової розкрилася на ниві театрально-декораційного мистецтва. Мисткиня змогла досягти гармонійного поєднання живопису із сюжетністю драматичних творів. Через світ речей за допомогою активного використання символів та метафор вона розкривала конфлікти сценічної дії, дотримувалась принципу історичної достовірності в передачі епохи. За роки театральної праці художниця здійснила оформлення вистав за п’єсами В.Шекспіра, М.Гоголя, оперетами І.Кальмана та багатьох інших. 1949 року одержала другу премію Всесоюзного шекспірівського конкурсу за сценографію вистави «Приборкання норовливої».

Певне місце в творчості Н.О.Барової займала книжкова графіка. Мисткиня активно працювала ілюстратором спортивних книг і таких періодичних видань як журнал «На суше и на море» (м.Москва), альманах «На просторах Родины чудесной» (м.Харків).