вул. Жон Мироносиць, 11 т/ф +38 057 706 33 94
Пн, Ср, Чт, Пт, Сб, Нд - 10:00 - 17:40 Вт - вихідний
Володимир Ск!п. Панночка і хуліган
Володимир Ск!п. Панночка і хуліган
Володимир Ск!п. Панночка і хуліган
28 квітня 2020, 20:43

«Мандри музейними фондами: колекція театрально-декораційного мистецтва»

Існує думка, що будь-який професійний художник, будь то живописець-станковіст або графік, здатний грамотно «оформити» виставу. Це вірно, якщо зводити завдання художника до оформлення змістовно готового спектаклю, тобто до введення в його образний лад додаткових (значить в чомусь зовнішніх і необов'язкових) образотворчих штрихів, запозичених з таких видів мистецтва, як живопис, графіка і т. і. Однак сучасний театр інакше розцінює роль сценографа в створенні художньої цілісності спектаклю, вимагає спеціалізації, спрямованості на театр.

Володимир Ск!п (нар. 1953) – художник - явище, він змушує говорити про себе як про неабияку творчу особистість, як про людину допитливу й діяльну. Сценографія – область спеціалізації Ск!па, в якій зроблено не так уже й мало. В основі більшості творів цього автора для театру переважає малюнок. Увага до нього – особливість його професійного мислення, відмінна риса, прищеплена ленінградською театрально-декораційною школою. А ще його оформлення сцени притягує своїм індивідуальним відчуттям епохи, її художнім переказом. Для майстра не існує просто історичного періоду, для нього це завжди нове поєднання здавалося б уже давно відомих елементів. Сполучаючи або зіставляючи ці елементи, митець витягує з них такі виразні можливості, які допомагають йому в кожному окремому випадку створити свій, неповторний образ.

У відновленні балету Д. Шостаковича «Панночка і хуліган» на сцені Харківського театру опери та балету ім. М.Лисенка у 2005 році Володимир Ск!п формулює своє бачення сценографії, організовуючи узагальнену, умовну територію місця дії, базою для створення якої стало мистецтво 1920-х років. Цій його роботі властиві романтична експресивність, динаміка, графічна гострота, надзвичайна насиченість кольору. Тональність і «настрій» сценографії завжди точно збігаються з інтонацією і стилістикою постановки, вони народжують ясне відчуття того, який світ повинен звучати в виставі. Простір, що формується за допомогою сценічної архітектури, світла і кольору, здатний модифікуватися, служить не тільки одним із засобів створення смислового ритму балету, безперервності його руху, легкості та швидкості зміни так чи інакше потрактованих місць дії, але і включається в сценічний діалог з актором, глядачем, створює атмосферу дійства. 

Ескізи декорацій до балету Д. Шостаковича «Панночка і хуліган». 2005.

Харківський театр опери та балету ім. М.Лисенка.