вул. Жон Мироносиць, 11 т/ф +38 057 706 33 94
Пн, Ср, Чт, Пт, Сб, Нд - 10:00 - 17:40 Вт - вихідний
Вельмишановні відвідувачі музейного сайту
Вельмишановні відвідувачі музейного сайту
Вельмишановні відвідувачі музейного сайту
26 лютого 2018, 10:02

Дякую всім, хто відгукнувся на моє попереднє повідомлення від 14.02.2018 р. щодо підробки нашого буклету.

Ваша реакція була достатньо емоційною, щоправда, здебільшого мої добровільні дослідники віддали перевагу висловленню свого обурення та своїх відкриттів по телефону…

Ми з вами мали виявити докази того, що оригінал музейного буклету виставки «Образ прекрасний», яка відбулася в музеї 1998 року, був сфальсифікований І.Топоровським. На його думку ця підробка мала стати переконливим аргументом у підтвердженні оригінальності деяких творів, представлених в Гентському музеї (Бельгія) з метою виведення своєї сумнівної колекції на європейський арт-ринок.

Повторюю – важелями виявлення оригінальності творів, що йому належать, Топоровський вважає свій досвід та історію їх походження й побутування (зазначу, що, дійсно, провенанс є важливим аргументом у справі атрибутування).

Тому в своїх інтерв’ю він повідомляє, що деякі твори з його колекції потрапили до нього із зібрання відомого в світі колекціонера Костаки, деякі – через колишнього директора Ермітажу Орбелі, який, нібито рятував колекцію творів авангарду в Арменії і Топоровський їх придбав…

Оскільки Костаки й Орбелі вже давно відійшли у інші світи, вони не в змозі ані підтвердити, ані спростувати ці заяви Топоровського. А підробку нашого буклету дружина Топоровського Ольга називає «матеріальним» підтвердженням походження творів їхньої колекції.

З питанням щодо належності нашому музею творів, які репродуковано у фальшивому буклеті, до мене зверталися арт-дилер з Лондона Джеймс Баттервік, журналісти з Англії та Бельгії. Ми перевірили всю музейну облікову документацію, охоронні листи та інші документи, які складаються на кожну виставку – таких творів в музеї ніколи не було.

Арт-скандал набув широкого розголосу. Виставку в Генті зачинено, створено експертну комісію.

Наскільки мені відомо на цей час наше скромне видання є єдиним доказом безчесних дій Топоровського у справі атрибуції творів мистецтва.

Тож ми визначимо всі підміни, помилки й нісенітниці, до яких припустився Топоровський створюючи фейковий буклет виставки «Образ прекрасний» (ми маємо тільки три сторінки цієї фальшивки, а що він «наваяв» на інших, поки що невідомо):

  

І. Обкладинка:

1 – замінено репродукцію жіночого портрету роботи І.Крамського на іншу – з невідомого нам твору

2 – виставка відбувалася в музеї 1998 року, Топоровський виправив цю дату на 1992, бо за його ствердженням саме тоді українські музеї «позбавлялися» від російського авангарду.

ІІ. Наступна відома нам фальсифікована сторінка буклету:

3 – змінено репродукцію жіночого портрету роботи Боброва на іншу

4 – російський картковий термін «Дама червей» («червовая дама») перекладено механічно: «Дама хробаків» (у перекладі на російську отримуємо: «Дама червяков»). (Здається народився новий термін щодо назви підробних творів мистецтва).

в тексті каталога:

5-6 – введено каталожні дані на два твори, яких на виставці не було

7-8 – при цьому ці 2 твори введено у розділ музейних експонатів, хоча написи під фальшивими репродукціями «свідчать», що їх нібито взято на виставку з приватної колекції

9-10 –  ці 2 твори є живописними, але їх введено до підрозділу «Графіка»

11-12 – цим 2 творам Топоровський надав музейні інвентарні номери (1235, 1236) – під цими номерами в 1949-50 рр. зареєстровано дві графічні роботи І.Бродського

13-14 – цим 2 творам надано шифр «ГР» (графіка), проте вони, як живописні твори, мали б позначатися шифром «Ж» (живопис)

15-16 – ім’я та по-батькові Гончарової дано російською мовою

17 – по-батькові Розанової дано російською мовою.

ІІІ. Ще одна відома нам  фальсифікована сторінка буклету:

18 – замінено  репродукцію портрета графіні Н.Паніної роботи Ф.І.Рерберга на іншу

19 – цю фальшиву репродукцію названо «Ангел з тваринами», хоча це є тетраморфні символи чотирьох євангелістів. В пресі, пов’язаній з арт-скандалом, здебільшого використовується коротка назва «Євангелісти».

        

Сподіваюся, що наші дослідження переконливо свідчать про фальсифікацію Топоровським музейного буклету до виставки «Образ прекрасний» та стануть у нагоді експертній комісії в Генті.

Дякую всім за увагу й допомогу.

 

З повагою
директор Харківського художнього музею В.Мизгіна