вул. Жон Мироносиць, 11 т/ф +38 057 706 33 94
Пн, Ср, Чт, Пт, Сб, Нд - 10:00 - 17:40 Вт - вихідний
Голландські «квіти життя»
Голландські «квіти життя»
Голландські «квіти життя»
01 червня 2020, 15:22

«Мандри музейними фондами: зарубіжна графіка»

Міжнародний день захисту дітей 1 червня святкується в багатьох країнах. Діти є вічним джерелом натхнення для художників. Пропонуємо подивитися, як зображували дитинство голландські митці.

Ніжні почуття викликає акварель ван Франкенберга «Біля колиски». Митець любив живописати розмірене життя голландських бюргерів. У Голландії саме на матір покладалася функція виховання гідного громадянина. Вираз обличчя та поза жінки, що схилилася над дитячою колискою, уособлюють головне – всеосяжну материнську любов. Розсіяне світло наповнює скромну і затишну кімнату. Освітлення відтіняє деталі та одушевляє твір.

Дезіре Оскар Леопольд ван Франкенберг

Біля колиски. ІІ пол. XIX ст.

Акварель. 32,9 х 26,7

 

А за допомогою наступної картини пропонуємо школярам та їхнім батькам один з найефективніших способів впоратися зі стресом від шкільних реалій. «Урок абетки» – це візуальна розповідь про навчання в «малих школах» Голландії, куди приймали дітей від 3-х років. По-перше, відбір вчителів проходив просто: підтверджуєш, що не є католиком? Можеш викладати. По-друге, цікаве питання: чи повинен був учитель вміти читати? Ні, тому що головним була не грамотність, а вміння підтримувати дисципліну. Окремо варто відзначити, що в Голландії не існувало девізу: «Все найкраще – дітям». Тому школи розташовувалися в дивних, як на сучасну думку, місцях. Наприклад, в селі це могла бути закинута стайня. Віллем Корнеліс ван Дейк зображує вчителя з трьома учнями за вивченням алфавіту. Хлопчик зліва зосереджений на навчанні, а не грає з обручем, який тримає за спиною. Важливу роль відіграє направлене джерело світла. Теплі тіні створюють досить затишну та доброзичливу атмосферу, попри жебрацьку обстановку навчальної кімнати.

Віллем Корнеліс ван Дейк

Урок абетки. ІІ пол. XIX ст.

Італійський олівець, акварель, пастель, білила. 30 х 26,4

 

Акварель «Дівчинка біля струмка» переносить глядача до тінистого лісу. Художнику вдалося використати всю чарівність, повітряність і легкість акварелі. Безтурботний настрій малюнку посилюється вмілою передачею світла та тіні.

Йохан Марі Анрі Тен Кейт

Дівчинка біля струмка. 1850

Акварель. 20 х 23,7