вул. Жон Мироносиць, 11 т/ф +38 057 706 33 94
Пн, Ср, Чт, Пт, Сб, Нд - 10:00 - 17:40 Вт - вихідний
Анатолій Петрицький. Ескіз чоловічого костюма
Анатолій Петрицький. Ескіз чоловічого костюма
Анатолій Петрицький. Ескіз чоловічого костюма
06 квітня 2020, 15:35

«Мандри музейними фондами: колекція театрально-декораційного мистецтва»

Наперекір тому, що музей зачинено не тільки для відвідувачів, але й для співробітників ми продовжуємо працювати над тим, щоб зробити все можливе і не розлучати наших відвідувачів з колекціями улюбленого музею. Ми розпочали новий проект «Мандри музейними фондами», в якому будемо знайомити Вас з творами, що не представлені в експозиції музею.

2020 рік — ювілейний для художника, який стояв у джерел нової української сценографії, про кого Лесь Курбас сказав, що художник в українському театрі з’явився тоді, коли в нього прийшов саме він. Ми говоримо про Анатоля Петрицького (1895 - 1964). Творчість цього майстра в Харківському художньому музеї представлена 11 роботами, серед яких й ескіз костюма до постановки 1926 року балету А. Адана «Корсар» в Харківській державній академічній опері. Разом з балетмейстером Михайлом Мойсеєвим Петрицький створив на сцені барвисту театральну феєрію.

«Колір, святкова блискуча декоративність панували в спектаклі, — писав дослідник творчості А. Петрицького Д. Горбачов. - Сама екзотика сюжетної основи балету «Корсар» підказала художнику той підвищений живописно-барвистий характер оформлення, за яким конструкції майже не помічалися. Художник посилив сценічний рух і простір тим, що ввів рухливі декоративні полотна для показу моря, хмар і інших асоціативно-сюжетних мотивів».

В оформленні «Корсара» художник проявив своє особливе вміння гармонійно включати костюми в декоративно-кольорове оформлення вистави. Кульмінаційним пунктом в роботі А.Петрицького над цією виставою театрознавець, театральний критик І. Туркельтауб назвав саме строї. Він відмітив їх ефектність та тонку красу. Костюми геометричні й площинні. В їх русі є щось механічне. Художник використовує виразність геометричних форм, контурні лінії, звучність світлих і темних кольорів. В строях працюють і ритм, і колір, і фактурність. Крім цього кожний ескіз костюма вже сам був дієвим образом, органічним компонентом вистави.

Харківська постановка балету А. Адана вразила небаченою доти видовищністю.

 

Ескіз чоловічого костюма. 1926.

«Корсар». Балет А. Адана. Харківська державна академічна опера

Пап., кольор.олівець, аплікація, кольор. пап., фольга 49,6х35,8