вул. Жон Мироносиць, 11 т/ф +38 057 706 33 94
Пн, Ср, Чт, Пт, Сб, Нд - 10:00 - 17:40 Вт - вихідний
«Абстрактне і конкретне»
«Абстрактне і конкретне»
«Абстрактне і конкретне»
02 квітня 2015, 10:00

Галина Новицька, Костянтин Зоркін

    Виставка являє собою демонстрацію роботи двох викладачів, які застосовують альтернативні методики навчання дітей і дорослих. Основний блок робіт - це творчість дітей з мальовничою студії «Кубик» (смт Солоницівка), де проводить заняття Г.Новіцкая.

            Також в експозиції представлені роботи самої Галини Новицької, зроблені під час навчання на курсах малюнка і живопису в ХДХШ №1 ім. І.Рєпіна під керівництвом К.Зоркіна.

            Третій блок - учні Зоркіна, підлітки та дорослі. Це роботи учнів школи ім. Рєпіна, зроблені на практиці і на уроках історії мистецтва, а також студійні вправи.

            Можливо, цілісної методики глядач на виставці не побачить, але це і не входить у завдання організаторів. Важливо інше. Більшість навчальних закладів, де вчать майбутніх художників, орієнтоване на конкретний результат: вміння малювати людини, вміння малювати натюрморти, надходження в наступне уч. заклад і, нарешті, отримання документа про закінчення.

            Людина, що відчуває необхідність у заняттях мистецтвом, часто не бажає входити в цю систему, оскільки потребує творчому процесі, а не внаслідок у вигляді, наприклад, диплома. Для таких людей в останні роки виникла ціла індустрія студій інтуїтивної живопису, майстер-класів, експрес-курсів малюнка та ін. При цьому більшість таких вільних закладів пропонують у спрощеній і прискореної формі ті ж академічні навички та мотивації, бо інших, ніби як, і немає.

            У цій ситуації потрібні дійсно альтернативні методики, де б учасники процесу могли відчути зміни в своєму мисленні, відкрити для себе справжній сенс і можливості художньої мови, використовувати свої знання у візуальному дослідженні реальності.

            У своїй педагогічній практиці К.Зоркін і Г.Новіцкая розробили масу цікавих і захоплюючих вправ з малюнку, живопису і композиції, які не мають вікових обмежень і не потребують спеціальної підготовки. В основі цієї методики лежить вчення Віталія Івановича Ленчина і практичні розробки Олександра Миколайовича Лисенка. Можна сказати, що загальним тут є принцип побудови вправи, як саморозвивається організму.

            Основна особливість вправ в тому, що в роботі з натури учні виконують абстрактні завдання, долаючи предметність в мисленні, в при виконанні абстрактних композицій слідують конкретним алгоритмическим ключам.

         Паралельний розвиток абстрактно-інтуїтивною і конкретно-логічної ліній мислення дає можливість багатогранного сприйняття реальності і активної взаємодії зі світом образотворчого мистецтва.