вул. Жон Мироносиць, 11 т/ф +38 057 706 33 94
Пн, Ср, Чт, Пт, Сб, Нд - 10:00 - 17:40 Вт - вихідний
Виставки - Життєвими шляхами: мистецький щоденник
Життєвими шляхами: мистецький щоденник
Життєвими шляхами: мистецький щоденник
Початок: 31 грудня 2017, 16:00
Кiнець: 15 лютого 2018, 17:40
Мiсце: Виставкова зала ХХМ
Тип: Виставки

Виставка живопису Миколи Міщенка

 

Міщенко Микола Якимович

Нар. 10.01.1938 у м. Мерефа Харківської  області.

1969 року закінчив радіофізичний факультет Харківського державного університету ім. О.М.Горького (нині ХНУ ім. В.Каразіна).

Займається альпінізмом, живописом – з 1960-х, бере участь у виставках (з 1962).

Працював на Мереф’янському скляному заводі (1963-1978) на різних посадах – від техніка до головного конструктора. Викладав у УЗПІ (1978-1983), з 1983  головний конструктор ЗАТ «Харківський плитковий завод».

Кандидат технічних наук, академік УТА. Член НСХУ з 2013 року.

Виставку живопису, на якій представлено 40 робіт, приурочено до 80-річчя майстра, яке він зустрічає у чудовій спортивній і творчій формі.

Складовими творчої долі Миколи Міщенка стали наукова та виробнича діяльність, захоплення альпінізмом та живописом.

Зовнішніми емоційними подразниками, які були так необхідні творчій людині, стали для нього альпіністські походи в екзотичні куточки країни – Памір, Тянь-Шань, Кавказ, Крим. Природно, що свої враження від краси побачених місць майстер (він має титул «снігового барса» за підкорення вершин) залишав не тільки в дорожніх нотатках і фото, а й живописних етюдах. За цей час їх створено близько двохсот – виконаних на одному подиху, під враженнями безпосередніх візуальних спостережень. І тільки в останні роки прийшла пора їх картинного осмислення, композиційної та колористичної завершеності.

Пейзажі Міщенка своєрідні, не схожі на інших. Майже завжди це чистий краєвид, без людських фігур. Працюючи в безпосередньому контакті з природою, художник передає її цілісний масив, величний масштаб. Він любить писати сірі, неяскраві дні, коли локальні кольори звучать м’яко в загальному колірному ансамблі, відсутня гра світлотіні, але справжнє багатство нюансів виявляє природа, де переважають блакитно-зелені і сірувато-сині відтінки. Найбільш вживаний композиційний прийом – краєвид, рівний одному погляду, що йде паралельно краю полотна. Частіше це вживано у кримських, слобожанських пейзажах. Могутні діагональні ритми переважають у кавказьких краєвидах. Епічність, шанобливе ставлення до цих пейзажів свідчать про пієтет перед природою як Божим творінням притаманний людині, яка добре знає її закони, суворість і неприступність. «Нема нічого кращого за негоду». Ця назва колись відомого фільму є своєрідним живописно-сутнісним камертоном картин та етюдів Миколи Міщенка. Фізично відчутно передано дощову завісу, молочно-білі пригаслі фарби слобожанської зими, напружене, напоєне дощем важке хмарне небо. Свинцевий колорит хмар і прибережного каміння притаманний морським краєвидам Криму, позначених настроєм суворого, архаїчного спокою цієї прадавньої землі. За видимою простотою мотиву і характером виконання часто криється експресивний, психологічно навантажений, навіть сповнений прихованого драматизму сюжет.

Історія мистецтва знає багато випадків, коли «технарі» складали прекрасні колекції живопису, зверталися самі до літератури чи образотворчості. Ще одним свідченням цього є багатогранна творча доля Миколи Міщенка, його плідний мистецький доробок, кращі твори якого нині представлено в експозиції.

Гори Кавказу. 2005

Виставка працювала з 26.01.18 по 15.02.18