вул. Жон Мироносиць, 11 т/ф +38 057 706 33 94
Пн, Ср, Чт, Пт, Сб, Нд - 10:00 - 17:40 Вт - вихідний
Виставки - Петро Мось. Кераміка, графіка
Петро Мось. Кераміка, графіка
Петро Мось. Кераміка, графіка
Початок: 23 листопада 2018, 10:00
Кiнець: 15 грудня 2018, 17:40
Мiсце: Виставкова зала ХХМ
Тип: Виставки

Петро Мось народився 1948 року на Волині. Навчався в Харківському державному художньому училищі (1966-68). Закінчив 1976 року Львівський державний інститут прикладного і декоративного мистецтва, відділення художньої кераміки. З 1976 року живе та працює в Харкові. З 1977 року бере участь у міських, обласних та республіканських виставках. Його персональні виставки експонувалися в Харкові 1983, 1990, 1993, 1999, 2003, 2005, 2008, 2013; Києві 1992 – 1994; Львові 1999; Ризі 1991; Празі 1994. Твори П.Мося зберігаються в Харківському художньому музеї, Львівській картинній галереї, Київському музеї сучасного мистецтва, а також у приватних вітчизняних і європейських колекціях.

Ювілейна виставка Петра Мося в виставкових залах художнього музею експонує графіку і кераміку відомого майстра. У його творчості ці різні види мистецтва існують багато років. Така бінарність стала частиною художнього процесу і знайшла рівновагу в розбіжності творчих пошуків. Кераміка, залишаючись в рамках традиції, цікава різноманіттям композиційних рішень, авторською інтерпретацією класичних античних і біблійних сюжетів, емоційною виразністю. На виставці експонуються понад сімдесяти скульптур і декоративних панно, виконаних в характерній манері з впровадженням технічних прийомів гончарства, ліплення, розпису ангобами, відновлювальної глазурі. У нових пластичних рішеннях декоративних панно і тондо майстер використовує керамічний пласт як план, на якому розгортається театрально-вертепна барельєфна сцена. Пластика фігур вирішена в могутніх архаїчно-спрощених об'ємах, декорована розписом ангобами та обрамлена барвистим орнаментом. П.Мось звертається до сюжетного розпису з міфічними і реальними персонажами, використовуючи керамічну поверхню для створення живописно-декоративних композицій. Теракота глини або білий ангоб стають фоном, на якому розкривають свою красу кольорові поєднання. Розпис збагачується фактурою поглиблення малюнка по сирій поверхні глиняної основи. Такий прийом вимагає майстерності, виключає виправлення. У сучасному мистецтві проблема традиції включена в суперечливість відносин між даністю досвіду і динамізмом творчого пошуку. П.Мось в творчості знаходить своєрідне вирішення цього протиріччя через консервативність кераміки, зверненої до віковічних витоків, та експериментальність образно-композиційних прийомів графіки. Традиція в кераміці Мося отримує статус декору, являє собою красу світу. Образний лад графічних творів митця використовує стилістичні прийоми сучасного мистецтва. В графіці втілюється прагнення автора до свободи постмодерністської вседозволеності, образно-сюжетні реалії стають прихованими, такими, що їх важко розрізнити, вони перетворюються в абстракцію або в психоаналітичну знаковість дитячого малюнка. Монохромні гравюри на виставці виконані в манері сухої голки. Синтез фігуративного і абстрактного спрямовано до створення експресивних образно-знакових композицій. Твори П.Мося, що позначено творчою свободою, поціновано визнанням мистецьких критиків і широкого загалу. Творче надбання Петра Філоновича Мося, широко відоме в Україні та за її межами, стало невід'ємною частиною на шляху національного Відродження української культури і мистецтва.  

Зав. відділом ДУМ Литовко Т.Ю.