вул. Жон Мироносиць, 11 т/ф +38 057 706 33 94
Пн, Ср, Чт, Пт, Сб, Нд - 10:00 - 17:40 Вт - вихідний
Виставки - Твори художників Галичини з колекції Харківського художнього музею
Твори художників Галичини з колекції Харківського художнього музею
Твори художників Галичини з колекції Харківського художнього музею
Початок: 23 липня 2016, 16:00
Кiнець: 01 березня 2017, 17:40
Мiсце: Виставкова зала ХХМ
Тип: Виставки

до Дня Соборності України

70 живописних та графічних творів з музейної колекції знайомлять глядачів з мистецтвом Галичини від поч. ХХ ст. до сьогодення.

Значну кількість творів експозиції представляє розділ «Графіка», що демонструє той складний шлях, який пройшов цей вид мистецтва протягом минулого століття: бурхливий розвиток і творчі досягнення, про що свідчать успіхи на художніх республіканських, всесоюзних та зарубіжних виставках, збагачення новими засобами графічного вираження, наполегливі пошуки в галузі форми, розмаїтість технічних прийомів офорта, ксилографії, ліногравюри, літографії тощо. Звернення до традицій народного мистецтва й стародруків у прийомах і тематиці було зумовлене пошуками національної самобутності.

Важливе місце в творчості митців Галичини зайняв пейзаж, до якого зверталася переважна більшість художників, чиї твори представлено на виставці. У гравюрах на дереві й лінолеумі та офортах С. Гебус-Баранецька, В. Єфименко, З. Кецало, М. Старовойт показали життя Гуцульщини, мальовничу природу Карпат, пам’ятники західноукраїнської архітектури. Особливо помітний внесок у розвиток українського естампа на поч. ХХ ст. зробила О. Кульчицька – корифей української графіки, автор численних офортів та кольорових ліногравюр. Її цикли дереворитів позначені поетичною схвильованістю, ліризмом, щирою любов’ю до своєї «малої Батьківщини». Поряд із дуже поширеними мотивами ліричного краєвиду в станковій графіці розвинувся урбаністичний пейзаж. Індустріалізація західних областей України, новітні перетворення в сільському господарстві знайшли яскраве відображення у творчості Л. Левицького, С. Онищенка та ін.

Майстри-галичани відігравали велику роль у розвитку української графіки. Привертають увагу своєрідністю трактування образів ілюстрації художників С. Караффи-Корбут та І. Остафійчука до повістей Г. Хоткевича «Кам’яна душа» (1969) та В. Стефаника «Виводили з села» (1969). Художниця свідомо вдається до спрощеного трактування форми, заради виразнішого виявлення декоративності. Основним засобом художньої виразності у неї є різкий контур, який у поєднанні з грубим штрихом створює чітке контрастне «аплікаційне» зображення, площинне за характером і здебільшого позбавлене світлотіньового моделювання. І. Остафійчук, на відміну від неї заповнює лінеарним орнаментом структурно легкі фігури героїв новел.

Знайомлячись з виставкою, не можна не відзначити високу майстерність естампів, технік, невтомну енергію, з якою творили ці художники. Працюючи над тією чи іншою темами, автори подають цілком оригінальне рішення, зберігаючи властиву кожному з них своєрідність індивідуальної манери. З повною підставою твори художників цього регіону можна розглядати як цінний внесок у загальнолюдську культуру.

Кецало З.Є. Церква Б.Хмельницького під Берестечком. 1969 

Виставка працювала з 23.01.17 по 1.03.17