вул. Жон Мироносиць, 11 т/ф +38 057 706 33 94
Пн, Ср, Чт, Пт, Сб, Нд - 10:00 - 17:40 Вт - вихідний
Виставки - Традиції та натхнення
Традиції та натхнення
Традиції та натхнення
Початок: 09 серпня 2018, 16:00
Кiнець: 09 вересня 2018, 17:40
Мiсце: Харківський художній музей
Тип: Виставки

Виставка творів викладачів Інституту мистецтв і дизайну Уханьського текстильного університету (КНР)

2017 року відзначалося 25-річчя встановлення дипломатичних відносин між Україною і КНР. Україна входить до числа 65 країн, учасників проекту міжнародного співробітництва «Один пояс – один шлях», запропонованого Головою КНР Сі Цзіньпіном. Проект спрямовано на зміцнення міжнародного співробітництва та посилення взаємозв’язків між Європою і Азією. Важливе значення в цьому процесі має культурний обмін між Україною і КНР.

Уханьський текстильний університет є провідним і одним з найбільших державних університетів Китаю. Серед численних спеціалізацій університету гідне місце займає Інститут мистецтв і дизайну, який випускає фахівців в різних областях декоративного мистецтва і дизайну.

На виставці представлено роботи Чжан Лі, Чжан Дя Єн, Лю Фен, Лі Чен, Лі Чунь Тьє, Тун Чао Чун, Хуан Чжі Лін, Хе Юн Шен, Лі Юн Бе, Лян Шоу Юе, Ієн Чжан Мін та Ху Сяо Тун. Це твори традиційного китайського живопису (гохуа) і каліграфії. Китайський пейзажний живопис – складне, глибоко символічне мистецтво, що містить в собі фундаментальні філософські поняття. В традиційному китайському пейзажі є свої умовності, серед яких – використання багатства відтінків чорного – від найсвітлішого сірого до вугільно-чорного. Слабкі відтінки сірого застосовуються для умовного позначення перспективи, бо Гохуа не притаманна перспектива так званого італійського зразка. Водночас умовність поширена і на багатоколірність. А вже уява глядача допомагає здогадатися, що чорне листя – зелене, сірі квіти – рожеві і червоні, тощо. Цікавою особливістю є і використання незвичних для Європи форматів – вузьких і видовжених, вертикальних або горизонтальних, а також сувоїв з панорамними краєвидами. Ще однією умовністю Гохуа виступає активне використання художньої порожнечі і фрагментарності. Для натяку на зображення весняних квітів дикої червоної сливи не обов’язково зображувати усе дерево. Досить дати лише одну гілку з поодинокими квітами і бутонами. Майже обов’язковими є написи ієрогліфами. Напис часто має віршовану форму. На картині ставився і підпис майстра, але особливою, особистою печаткою і на контрасті з чорною тушшю – червоною фарбою. Тонке філософське мистецтво китайського пейзажу вимагає відповідної культури глядацького сприйняття.

Особливим, унікальним явищем у світовій культурі є китайська каліграфія. З найдавніших часів це мистецтво пов’язано з початковою магічною функцією ієрогліфів – здійснення зв’язку людини з небесними силами. Мистецтву каліграфії в Китаї завжди надавалося велике значення як методу духовного розвитку людини і виховання високих етичних якостей. Сьогодні, як і в давні часи, майстерність каліграфії вважається в Китаї вищим досягненням національного мистецтва.

Традиції і новаторство в китайській культурі нероздільні. Сучасні художники, прямуючи в майбутнє, знаходять натхнення у вічних цінностях стародавньої традиції своєї країни.

Лян Шоу Юе
Вірші династії Тан. Вірші династії Мін
2016. Туш