вул. Жон Мироносиць, 11 т/ф +38 057 706 33 94
Пн, Ср, Чт, Пт, Сб, Нд - 10:00 - 17:40 Вт - вихідний
Виставки - «Світ, сповнений краси»
«Світ, сповнений краси»
«Світ, сповнений краси»
Початок: 28 березня 2016, 16:00
Кiнець: 18 квітня 2016, 17:40
Мiсце: Виставкова зала ХХМ
Тип: Виставки

живопис, гобелен, батік Антоніни Анорічевої-Єрьомки

Антоніна Анорічева-Єрьомка відома як майстер декоративного текстилю, батіку, монументального розпису. Її творчості притаманні живописне обдарування, своєрідне монументальне картинне мислення.

З 1992 року Антоніна викладає на кафедрі монументально-декоративного розпису, де активно займається методичною роботою. Вона - автор методичних посібників з живопису та кераміки. Нагороджена почесною грамотою Міністерства освіти і науки України за значний вклад у підготовку висококваліфікованих фахівців. З 2000 року обіймає посаду доцента, нею підготовлено і видано посібник «Академічний живопис» (Харків. 2009), рекомендований Міністерством освіти і науки України для студентів І-V курсів вищих художніх навчальних закладів.

Теоретичні, навчально-методичні здобутки Антоніни Анорічевої-Єрьомки у царині академічного живопису є нерозривно пов'язаними з її власною творчістю, зокрема, в портретному жанрі. Як правило, вона обирає значну людську і особистісну натуру, позначену внеском в історію нашої держави, інтелектуальною працею, творчим натхненням.

Відчуття особливої музичності живопису, яке налаштовує на високий лад, прагнення відійти із побуту в буття, притаманне її роботам сільської тематики. Освіта художника-монументаліста викликає прагнення надати образам якогось «надчасового» звучання, епічного настрою, сакральної урочистості у зображенні людини, що при всьому «побутовізмі» вигляду її героїв - повсякденний одяг (хустка, валянки чи бурки), не сприймаються завадою такого потрактування. Тому закономірним у роботах є певний символізм, відчуття святковості. Цей підхід відчутно у класичному сюжеті сучасної мадонни, зображенні сільських жінок, чия повсякденна праця на землі і спілкування з нею не нівелювали в їх душах одухотвореного сприйняття природи та її щедрості.

Підхід монументаліста проглядає і в пейзажних творах. Художниця пише їх переважно на мистецьких пленерах. Монументальна основа - перш за все в інтонації розповіді. Краєвид, як правило, передано «широко і поважно», пейзажі здебільшого мають горизонтальну основу, у вертикальних переважає ефектність композиції.

Мисткиня любить поєднувати різні точки зору ­– і з висоти пташиного польоту, і знизу вгору, що надає відчуття масштабності і значущості зображеній сцені. Майстерність композиції полягає ще і в тому, що пейзажі Антоніни панорамно-величні при невеликих розмірах. Як правило, стафаж відсутній, але ця своєрідна «відстороненість» автора також дає можливість своєрідного узагальнення природного буття, пошуків взаємозв'язку його складових.

Гобелени майстрині продовжують лінію пошуку певних паралелей між українським та світовим мистецтвом, де міфологічні, євангельські, історичні сюжети, світоглядні акценти, пейзажі викликають алюзії не тільки європейської культури, в ареалі якої завжди знаходилась Україна, а й орієнтальні мотиви, орнаментику та декоративізм народної творчості.

У батіку Антоніна надає перевагу квітам, своєрідним «саморостучим» флоральним композиціям. Має роботи у кераміці, створенні вітражів. Її монументально-декоративні композиції у цій техніці прикрашають у Харкові кілька установ адміністративного і громадського призначення.

Творчий доробок Антоніни Анорічевої-Єрьомки вражає образотворчою різноманітністю, свободою у ставленні до матеріалу, трансформацією класичного і народного мистецтва. їх синтезу пошуків, нових напрямків розвитку і контактів із сучасним світом.