вул. Жон Мироносиць, 11 т/ф +38 057 706 33 94
Пн, Ср, Чт, Пт, Сб, Нд - 10:00 - 17:40 Вт - вихідний
Виставки - Магія чистого кольору
Магія чистого кольору
Магія чистого кольору
Початок: 19 травня 2017, 16:00
Кiнець: 15 червня 2017, 17:40
Мiсце: Виставкова зала ХХМ
Тип: Виставки

Персональна виставка Анара Алієва 

 

Виставка «Магія чистого кольору» презентує творчість члена Національної спілки художників України Анара Алієва і присвячена 60-річчю від дня його народження. Понад сорок експонованих полотен відображають характерні для Алієва жанри та їх образно-пластичне втілення, приваблюючи своєрідністю чарівних фарб Сходу.

А. Алієв народився у 1957 році в Баку. Перші кроки художника він починає освоювати з 1970 року в образотворчій студії під керівництвом М. Агаєвої, заслуженого діяча мистецтв АРСР. Після служби в армії Алієв вчиться у Бакинському технічному училищі за фахом художник реклами у А. Дікерман і К. Магерамова, а після закінчення викладає там в експериментальній групі майбутніх художників-декораторів. Сходження по щаблях професійної майстерності продовжується на художньо-графічному відділенні Бакинського державного педагогічного інституту, а потім у Харківському художньо-промисловому інституті на факультеті інтер'єру та обладнання. Однак незабаром (1985 р.) Алієв залишає інститут, і тим самим зберіг, як згодом писали в пресі, в іншому національному середовищі «чистоту художнього сприйняття і свою самобутність». Протягом декількох років Алієв шукає у мистецтві свій шлях, який найбільш повно відобразив би його світовідчуття. Він багато експериментує в галузі композиції і кольору, в співвідношенні просторового середовища і предмета. Роботи цього раннього періоду відзначені яскравою індивідуальністю і тонким художнім смаком, в них присутні художні традиції азербайджанського народу і гострота сучасності. З 1988 року Алієв заявляє про себе постійною участю у виставках всіх рівнів – від міських до міжнародних, і його роботи не залишають байдужими навіть метрів мистецтва. Так, народний художник України О.А. Хмельницький дав високу оцінку творчості Алієва, назвав його «серйозним художником», зазначив, що мальовничий світ автора має «гостро національне коріння культур тих народів, кров яких кипить в Анарові». Самовизначаючись у своїй творчості, Алієв говорив: «Я бакинський художник, який живе в Харкові».

Пейзажі, натюрморти, композиції з сюжетними елементами, тваринами – основні жанри в його творчості. Він віддає перевагу краєвидам, включаючи в них побутові сценки із зображенням людей у національному традиційному одязі, конкретний пейзаж трансформується в узагальнений образ улюбленої батьківщини. Натюрморти з декількох глечиків або великої кількості інших старовинних побутових предметів під його пензлем перетворюються в розповідь про історію й душу азербайджанського народу.

Постійний духовний зв'язок з батьківщиною і тема Сходу панують майже у всіх роботах Алієва. Вони не тільки в сюжетах, в колірному рішенні, але й в символічному характері образів. Тут присутні і філософські роздуми про час, і барвисте експресивне сприйняття оточуючого  світу. У багатьох творах автора можна вловити високий лад почуттів і думок, земне, прозаїчне стає піднесено-духовним. За зовнішньою простотою мотиву відчувається багатошаровий підтекст робіт, створених автором.

Носієм художніх задумів є, перш за все, колір, чистий і яскравий в різних його варіаціях. Незважаючи на його різноманітні складні поєднання, це завжди колористична гармонія, і саме колір озвучує настрій в роботах художника. Особливість живописних прийомів Алієва також полягає в лаконічності форми, відсутності розгорнутого оповідання і деталізації. Декоративність і колірна виразність творів, їх своєрідне композиційно-просторове рішення йде від вікових традицій азербайджанської мініатюри, декоративно-прикладного мистецтва з його вишуканою орнаментикою, що є основою творчості художника.

Неповторний індивідуальний характер образів Анара Алієва з його особливим мальовничим ключем робить кожну роботу автора яскравою, й вона запам'ятовується. У барвистих картинах Алієва відчуття життя постає і як відчуття щастя, і як привід для глибоких роздумів про сенс буття.