вул. Жон Мироносиць, 11 т/ф +38 057 706 33 94
Пн, Ср, Чт, Пт, Сб, Нд - 10:00 - 17:40 Вт - вихідний
Виставки - Ефіри та містралі
Ефіри та містралі
Ефіри та містралі
Початок: 27 травня 2019, 16:00
Кiнець: 01 липня 2019, 17:40
Мiсце: Виставкова зала ХХМ
Тип: Виставки

Живопис Олександра Різниченка

На персональній виставці творів Олександра Різниченка представлено понад 30 живописних робіт майстра, створених у 2002–2019 рр.

Олександр Різниченко народився 31 липня 1968 року у Харкові. Перші кроки на шляху художньої освіти було зроблено в Лозівський дитячій художній студії (1977–1978) та школі мистецтв у м.Лозова Харківської області (1978–1982). З 1983 по 1987 навчався в Харківському державному художньому училищі (викладачі – Ю.І.Лямін, В.І.Висікайло). У 1993–1994 був вільним слухачем факультету живопису Харківського художньо–промислового інституту (викладачі – А.М.Константинопольський, В.В.Сізіков).З 2002 р. – член Харківської організації Національної спілки художників України.З 1989 – учасник всеукраїнських та міжнародних виставок у Харкові, Києві, Москві, Бельгії, Франції, Німеччині та США. З 2002 бере участь у діяльності творчого об’єднання «Буриме» та проекті культурно-мистецької акції «Шляхами Васильківського: погляд через століття».

Картини художника Олександра Різниченка легко впізнавані. На виставках вони звертають на себе увагу кольором, характером образів та особливостями живописної мови. Ключ до цього в переконаності художника в тому, що мистецтво має бути вище нудної повсякденності, підносити людину над прозою життя.

Ефіри та містралі… Ефір – поняття давньогрецької філософії, що позначає найтоншу первісну речовину, «квінтесенцію» («п’ятий елемент», поряд з вогнем, повітрям, землею і водою). Це особлива божественна субстанція, яка гармонізує все навколо. Містраль – холодний північний вітер, що віє на Середземному узбережжі Франції. Він розганяє хмари, очищує повітря від пилу, після чого можна в деталях роздивлятися все навколо. Саме прозорість і чистота повітря в усі часи манила на південь Франції живописців, зокрема імпресіоністів. «Природа тут така, що починаєш відчувати, що таке Колір», – писав свого часу Вінсент ван Гог про Прованс. Романтичні французькі краєвиди стали джерелом натхнення і для Олександра Різниченка. Серія пейзажів «Французький Прованс» виконана у властивому майстрові експресивному, вільному стилі, де кожен мазок на полотні рівнозначний вимовленому слову. В роботах цієї серії майстер втілює філософську теорію всепоглинаючого ефіру: немає ні неба, ні землі, нічого – тільки колір та ритмічно повторювані хвилі («Ритми рожевого», «Край поля» та ін). Митець з надзвичайною гостротою відчуває гармонію кольорів, їх співзвуччя і контрасти. Подібно супрематистам, художник намагається звільнити колір і форму від будь-яких залежностей для того, щоб вони стали вільними живописними одиницями, що мають своє власне «життя». Ця серія – свого роду експеримент митця в пошуках кольору та ритму.

Тема «ефіру» як категорії, що поєднує людину і природу, де реальність переплетена з фантазією, знаходить своє продовження у серії «Алеї» (2017). Художник активно використовує орнаменталістську техніку, завдяки чому картина перетворюється на складний ребус, який цікаво розв’язувати («Різдвяні полювання»).

О. Різниченко по-особливому дивиться на простий світ речей, знаходячи в елементарному гідне живопису (серії «Соняшники» та «Іриси»). Ці квіти ваблять художника своєю красою, теплом, кольором та невичерпною енергією.

Полотна Олександра Різниченка підкорюють глядача з першого погляду, змушують довго з ними жити і нескоро відпускають. Його картини хочеться розглядати знову й знову. Їх простір водночас живописний і орнаментальний, кольорове виконання мало кого може залишити байдужим. Свій творчий путь художник починав з великих сюжетних полотен на казково-фантазійну тематику. Не можна передбачити, яким шляхом буде розвиватися подальша творчість О.Різниченка, але, оцінюючи вже зроблене ним, упевнюєшся, що нові твори художника неодмінно будуть цікаві глядачам.